نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

وضعیت وخیم مظنون اصلی حوادث نیویورک و نیوجرسی

  • وضعیت وخیم مظنون اصلی حوادث نیویورک و نیوجرسی

    پلیس آمریکا اعلام کرد، وضعیت مظنون اصلی بمب گذاری های روز شنبه در نیویورک و نیوجرسی که در جریان درگیری با نیروهای پلیس زخمی شده بود، وخیم اما پایدار است.

    به گزارش گروه بین الملل پرتال خبر  به نقل از خبرگزاری فرانسه، «احمد خان رحمی» ۲۸ ساله در جریان تعقیب و گریز روز دوشنبه در شهر لیندن ایالت نیوجرسی زخمی شد و پس از انتقال به بیمارستان تحت عمل جراحی قرار گرفت.

    او هم اکنون متهم به تلاش برای قتل یک مامور و مالکیت غیرقانونی اسلحه است، اما تحقیقات پلیس درباره نقش وی در انفجار های روز شنبه در نیویورک و نیوجرسی همچنان ادامه دارد.

    مقام های محلی می گویند، رحمی در سال های اخیر بارها به افغانستان و پاکستان سفر کرده، با این حال هیچ مدرکی از ارتباط او با گروه های تروریستی همچون داعش و طالبان یافت نشده است. وی افغان تبار و شهروند قانونی آمریکا است.

    بازداشت رحمی پس از آن رخ داد که اداره تحقیقات فدرال آمریکا (FBI) عکس او را منتشر و وی را خطرناک و مسلح توصیف کرده بود.

    شنبه شب انفجار یک بمب دست ساز در محله چلسی منطقه پرجمعیت منهتن نیویورک ۲۹ زخمی بر جای گذاشت. انفجار دیگری صبح همان روز منطقه سی ساید پارک در ایالت نیوجرسی را لرزانده بود.

    یکشنبه شب هم بمب دست ساز دیگری در نزدیکی ایستگاه متروی نیوجرسی کشف و هنگام خنثی سازی منفجر شد، اما تلفاتی به همراه نداشت.

    انتهای پیام /

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 407
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

خانه هنرمندان ایران میزبان دائمی موسیقی شد

  • خانه هنرمندان ایران میزبان دائمی موسیقی شد

    تهران- ایرنا- مدیر عامل خانه هنرمندان ایران عصر با اشاره به میزبانی این خانه از هنرهای مختلف گفت: از امروز میزبان یکی از بزرگ ترین ارکسترهای موسیقی گروه کر هستیم.

    به گزارش گروه وبگردی پرتال خبر، مجید رجبی معمار همزمان با عید سعید غدیر در آیین رونمایی از گروه موسیقی اکسترو کر با تبریک این عید و با گرامیداشت فرارسیدن هفته دفاع مقدس به فعالیت خانه هنرمندان ایران در رشته های مختلف هنری اشاره کرد و اظهار داشت: خانه هنرمندان ایران در زمینه فعالیت های مختلف هنری کارنامه بسیار خوب و درخشانی به ویژه در زمینه فعالیت های تجسمی و نمایش تئاتر و تابلوهای نقاشی دارد.

    به گفته وی در این میان تلاش کردیم با توجه به اهمیت رشته موسیقی در این زمینه نیز گام هایی بلندی برداشته شود از این رو به همت استاد محمد سریر امروز ارکستر و گروه کر خانه هنرمندان ایران رسماً در روز عید سعید غدیرخم فعالیت خود را آغاز می کند.

    مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در بخش دیگری از سخنان خود با ابراز خرسندی از ورود استاد محمدرضا شجریان به کشور و بهبود نسبی ایشان گفت: خوشبختانه به همت تیم پزشکی و دعای مردم و دوستداران هنر، استاد آواز ایران به سرزمین مادری خود بازگشتند.

    رجبی معمار ابراز امیدواری کرد: استاد شجریان هرچه زودتر بهبود کامل یافته و بار دیگر در صحنه هنر این سرزمین حاضر شوند.

    مدیر عامل خانه هنرمندان ایران در بخش دیگری از سخنان خود اظهار داشت: متاسفانه در روزهای اخیر مطالب یک نشریه باعث ناراحتی و رنجش مردم، هنرمندان و دوستداران هنر شده است.

    رجبی معمار تصریح کرد: ما از جانب خانه هنرمندان و اصناف هنری کشور این انتظار را از مسئولان داریم که ضمن برخورد با نشریات خاطی، تدابیری بیاندیشند که از ادامه اینگونه توهین ها به اهالی هنری جلوگیری شود.

    وی همچنین ابراز امیدواری کرد که این رونمایی آغاز پربرکت و موفقی برای گروه جدید باشد و بتواند همواره گام های بلندتری در عرصه موسیقی کشور بردارد. 

    در ادامه این آیین آهنگساز و رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران نیز طی سخنانی کوتاه درباره ارکستر و گروه کر خانه هنرمندان ایران گفت: میانگین سن نوازندگان ما در این گروه تنها ۲۰ سال است، اگرچه سن نوازندگان ما نسبتا پایین است اما این گروه ظرفیت های هنری بسیار بالایی دارد که قطعا در آینده بیشتر جلوه گری خواهد کرد.

    استاد محمد سریر افزود: باید در حوزه موسیقی تلاش کنیم به یک صدای واحد و هماهنگ دست پیدا کنیم تا از این طریق بتوانیم سنت و فرهنگ موسیقایی خود را به نسل های بعد انتقال دهیم. 

    به گفته این استاد هنر موسیقی کشور جوانان امروز با عشق به موسیقی می توانند در آینده به عنوان هنرمندانی بزرگ موسیقی ملی این سرزمین را پاس بدارند.

    علی مسیبی، کامران عروج زاده، سمیرا محسنی، نوید ناصحی فر، فرهاد خزری، گلناز نویدان، فرزاد امیدی، نوید یزدانیان، آناهیتا خسروی، بهاره یاوری، روشنک کی منش و سمیه کنعانی از جمله اعضای این گروه هستند.

    کیانا آرامش، علی بهارلو، ملیکا راسخی نژاد، فرامرز عباسی، مهدی زارعی، موحد مهدوی، حمیده عباسی پور، محمد ابراهیم زاده، محمدرضا نامجو، فرشاد حیدری، کیوان دباغی،پرنیان آقایانی، مهرنوش مهرپوریا، سهیلملک زاده ویدا ملاحسنی، گلسانا شناسایی، المیرا نعمت زاده و سحر بغدادی نیز از جمله اعضای نوازندگان این ارکستر به شمار می آیند.

    امید، ایران ایران، علی ای همای رحمت، شیرین و فرهاد از جمله قطعاتی بود که به رهبری محمد سریر به اجرا درآمد.

    آیین رونمایی از ارکستر و کروه کر موسیقی عصر سه شنبه ۳۰ شهریور در سالن استاد ناظرزاده کرمانی تماشاخانه ایرانشهر با حضور سرلشکر علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی، محمد سریر رئیس شورای عالی خانه هنرمندان ایران، مجید رجبی معمار مدیرعامل خانه هنرمندان ایران و جمعی از اهالی فرهنگ و هنر به ویژه دوستداران موسیقی برگزار شد. 

    منبع: ایرنا

    انتهای پیام/

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 444
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

درگیری یک زن با کروکودیل غول پیکر + تصاویر

  • درگیری یک زن با کروکودیل غول پیکر + تصاویر

    پرتال خبر:

    زنی سگ خود را برای پیاده روی به جایی دوردست در استرالیا برده بود که در نزدیکی برکه ای به یک کروکودیل ۴ متری بر خورد. 

    این موجود می توانست هم زن و هم سگ او را به عنوان یک وعده راحت بخورد اما حرکت تقریبا احمقانه این زن بود که توانست جان هر دو را نجات دهد.

    حمله یک زن به کروکودیل غول پیکر

     زن استرالیایی برای اینکه کروکودیل ۴ متری را دور کند یک چوب دستی کوچک را که نزدیک آب بود برداشت، ولی این کار زن جواب داد و باعث شد کروکودیل غول پیکر از زن بترسد و از او و سگش دور شود.

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 510
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 30 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

  • [unable to retrieve full-text content]


:: بازدید از این مطلب : 371
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

تصاویر؛ نخستین نمایش مُد لباس اسلامی در نیویورک!پریا و میترا

  • تصاویر؛ نخستین نمایش مُد لباس اسلامی در نیویورک!پریا و میترا

    در رویدادی تاریخی، طراح لباس مشهور اندونزیایی برای نخستین بار در نیویورک نمایش مدهای اسلامی و محجبه برپا کرد که همۀ شرکت‌کنندگان آن، روسری و لباس‌های پوشیده بر تن داشتند.

    به گزارش  گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان؛ “انیسه حسیبوان” طراح مد و لباس اهل اندونزی در مجموعه جدید “بهار 2017″، تمامی مدل‌های عرضه شده را از لباس‌های اسلامی و همراه با روسری انتخاب کرد تا برای نخستین بار و در رکوردی تاریخی، یک نمایش مد و لباس کاملا اسلامی در نیویورک برپا شود.

    به نوشته سی ان ان، نمایش این طراح مسلمان سی ساله با استقبال گرم و تشویق “ایستاده” از سوی حاضران همراه شد؛ امری که در نمایش‌های مد، نادر و کم‌نظیر به شمار می آید.

    در این نمایش، 48 مدل لباس و پوشش اسلامی عرضه شد که همگی از مدل ها و لباس های اندونزیایی الهام گرفته است و برخی از آنها را در این تصاویر مشاهده می کنید.

    منبع:العالم

    انتهای پیام/



:: بازدید از این مطلب : 382
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

شیائومی در چند روز آینده از Mi 5s رونمایی خواهد کرد

  • شیائومی در چند روز آینده از Mi 5s رونمایی خواهد کرد

    احتمالا اگر تا یک یا دو سال پیش حرفی درمورد شرکت های چینی آن هم در زمینه ی موبایل و دستگاه های الکترونیکی میشد ما به طور ناخودآگاه ارزش زیادی به آن شرکت نسبت نمی دادیم اما اکنون شرایط به کلی تغییر کرده است.چندین شرکت چینی با تلاش زیاد توانستند جایگاه خوبی را در بین سایر برندهای تولیدکننده ی اسمارت فون ها پیدا کنند.یکی از این شرکت ها ، شرکت شیائومی است که به ارائه ی موبایل هایی با سخت افزار قوی و قیمت مناسب مشهور شده است.

    جدیدترین پرچمدار شرکت چینی شیائومی اسمارت فون Mi 5s است.این گوشی موبایل که در واقع نسخه ی ارتقا یافته ای از پرچمدار قبلی این کمپانی یعنی Mi 5 است چندی پیش با انتشار اطلاعات احتمالی درمورد سخت افزار و قطعات خود خیلی ها را شگفت زده کرد.یکی از ویژگی های منحصر به فرد این گوشی حسگر اثرانگشت فراصوت است که میتواند گام مهمی برای تکامل این سنسورهای جذاب باشد.این حسگر می تواند در زیر صفحه نمایش موبایل قرار بگیرد و از آنجا عملیات تعریف شده را انجام دهد.

    یکی دیگر از ویژگی های محبوب این اسمارت فون صفحه نمایش بزرگ آن است که طرفدارهای مخصوص به خود را دارد. گوشی Mi 5s با صفحه نمایش ۵.۱۵ اینچی میتواند یک تجربه ی لذت بخش برای انجام بازی ها و تماشای ویدیو باشد.چرا که با رزولوشن بالای خود میتواند بهترین تجربه ی کاربری را به شما ارائه کند.

    شایعات حاکی از آن است که این گوشی موبایل در سه نسخه ی مختلف به بازار عرضه خواهد شد.این تفاوت در مدل های مختلف ناشی از حافظه های داخلی است که در سه ظرفیت ۶۴ ، ۱۲۸ و ۲۵۶ گیگابایتی عرضه خواهد شد و طبیعتا قیمت ها هم به ترتیب صعودی خواهد بود.

    دوستداران برند شیائومی و اسمارت فون های آن برای دسترسی به آخرین پرچمدار این کمپانی خیلی انتظار نخواهند کشید زیرا این شرکت در تاریخ ۲۷ سپتامبر مصادف با ششم مهرماه از Mi 5s رونمایی خواهد کرد و به تمامی شایعات درمورد جزییات پایان خواهد داد.به مثابه ی دیگر اسمارت فون های این شرکت، انتظار داریم قیمت این موبایل هم مناسب و کمتر از قیمت پرچمدارهای مشابه باشد.

    شما می توانید جذاب ترین اخبار و مقالات دنیای تکنولوژی را در کانال تلگرام زوم تک دنبال کنید. برای عضویت در این کانال، اینجا کلیک کنید.

    پرتال خبر

    لینک مطلب

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 448
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

یک انتصاب دیگر در استانداری مازندران

  • یک انتصاب دیگر در استانداری مازندران

    جعفر قمی به عنوان مدیرکل سیاسی و انتخابات استانداری مازندران منصوب شد.

    احمد مظفری سخنگوی
    شورای اطلاع رسانی دولت در مازندران در گفتگو با خبرنگار گروه استان های پرتال خبر از ساری ، گفت: ربیع فلاح جلودار استاندار
    مازندران امروز در حکمی جعفر قمی را به عنوان مدیرکل جدید سیاسی و انتخابات استانداری
    مازندران منصوب کرد.

    وی افزود: مراسم
    معارفه قمی و تودیع مهرداد ابراهیمی چهارشنبه ۳۱ شهریور برگزار می شود.

    قمی اهل شهرستان
    نوشهر و پیش از این مشاور استاندار در زمینه محیط زیست و مسئولیت هایی نیز در دانشگاه
    آزاد شهرهای غرب مازندران داشت.

    استاندار مازندران
    دیروز نیز در احکام جداگانه ای مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری
    مازندران, رئیس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات و مدیرکل حراست استانداری
    مازندران را منصوب کرد.

    براساس حکم استاندار
    مازندران، لیلا واثقی به عنوان مدیرکل دفتر جذب و حمایت از سرمایه گذاری استانداری
    مازندران ، ابوذر قربانی به سمت رئیس مرکز برنامه ریزی، نوسازی و توسعه فناوری اطلاعات
    مازندران
    و سید جواد موسوی به سمت مشاور استاندار و مدیرکل حراست استانداری مازندران
    منصوب شد.

    انتهای پیام/

    به اشتراک بگذارید:


:: بازدید از این مطلب : 420
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

دوربين لپ تاپ خود را بپوشانيد!

  • دوربين لپ تاپ خود را بپوشانيد!

    به روز نيوز :

    رئيس پليس فدرال آمريکا (اف بي اي)، نيز بر ضرورت پوشاندن دوربين لپ تاپ براي جلوگيري از عمليات جاسوسي تأکيد کرد.

    به گزارش پايگاه خبري العالم، کارشناسان امنيتي معتقدند که باز گذاشتن وب کم باعث مي شود هکرها بتوانند به آن نفوذ کنند و رفتار کاربر را زير نظر بگيرند.
    اهميت پوشاندن وب کم وقتي مشخص شد که تصاويري از مارک زاکربرگ، مدير فيسبوک، در حالي که وب کم لپ تاپش را پوشانده بود منتشر شد.
    حالا جيمز کومي، رئيس اف بي آي نيز با تأييد اين اقدام، آن را از حساس ترين اقداماتي که هر فردي بايد انجام دهد ارزيابي کرد و گفت: هم? دفاتر دولتي دوربين لپ تاپ ها را مي پوشانند و شهروندان عادي هم بايد اين کار را انجام دهند.
    روزنام? انگليسي اينديپندنت هم مي نويسد: با وجود آن که وب کم در لپ تاپ مي تواند وسيل? مفيدي باشد، اما از نظر امنيتي بسيار ضعيف است و مي تواند مورد دستبرد هکرها قرار گيرد. آنها به محض نفوذ به دوربين لپ تاپ مي توانند کاربر و محيطي که او در آن قرار گرفته را مشاهده کنند و از اين اطلاعات براي نفوذ به سازمان هاي امنيتي و غيره استفاده کنند.

    ???



:: بازدید از این مطلب : 487
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : جمعه 26 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

یکی از دلایلی که باعث میشه شما به کشور ارمنستان سفر کنید جاذبه های گردشگری این کشور هستش که هر ساله مسافران بسیاری را به خود جذب می کند کشور ارمنستان یکی از کشور هایی کی باشد که به سبب داشتن مناطق دیدنی زیبا از جمله موزه ها و آثار باستانی و .... کشوری مناسب برای گذراندن تعطیلات می باشد همچنین این کشور به دلیل هم مرز بودن با کشور ایران یکی از کشور هایی می باشد که اکثر توریست های ایرانی را به خود جذب می کند همچنین شما میتوانید برای مشاهده مناطق دیدنی این کشور و اطلاع از هزینه ها و هتل های موجود در این کشور به سایت تور ارمنستان فاینداتور https://www.findatour.co/fa/international-tour/armenia مراجعه نمایید این سایت علاوه بر قرار دادن اطلاعات مناسب در اختیار شما افراد را در انتخاب تور مناسب و گذراندن تعطیلاتی لذت بخش نیز یاری می نمایید .



:: برچسب‌ها: تور ارمنستان ,
:: بازدید از این مطلب : 525
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

«درست است که بلغارستان کشور اروپایی به حساب می‌آید، اما از جمله کشورهای درجه سه این قاره است و جزو حوزه‌ی شینگن نیست. چنین شرایطی هرچند متناقض، باعث شده امسال تعداد پروازها و مسافران ایرانی این کشور تا حدود ۴۰ درصد افزایش یابد.»

این درصد رشد، ارزیابی «بابک نعمت‌پور» از حجم سفر ایرانی‌ها به بلغارستان در پنج سال اخیر است، مدت زمانی که به عنوان راهنمای تور در این کشور فعالیت داشته است.

بلغارستان جزو مقاصد جدید گردشگران ایرانی به شمار می‌آید که پس از کودتای ترکیه و اعمال ممنوعیت سفر، در بازار ایران تا حدی شکفته شد؛ اما نگرانی‌هایی از بابت تکرار آسیب‌ها و سوءاستفاده‌هایی که قبلا در مقاصدی چون ترکیه متوجه مسافران ایرانی شده وجود دارد، آسیب‌هایی که بخشی از آن ناشی از قراردادهای ضعیف شرکت‌های ایرانی و همتایان خارجی‌شان می‌شود و در نهایت دودِ آن به چشم ایرانی‌ها می‌رود.

نمعت‌پور که حدود ۱۲ سال در بازار ترکیه به عنوان راهنمای تور فعالیت داشته و پنج سالی است در بلغارستان نیز چنین فعالیتی را آغاز کرده، در تشریح وضعیت این مقصد جدید که با استقبال زیاد ایرانی‌ها روبه‌رو شده، گفت: به جرأت می‌گویم که تابستان امسال، بیشترین مسافران هتل‌های تاپ بلغارستان، ایرانی بودند، ۶۰ درصد ظرفیت بهترین هتل ساحل گلدن سندز نیز در اختیار مسافران ایرانی قرار داشت.

به گفته‌ی او، با وجود سه منطقه گردشگری در بلغارستان، اما حدود ۹۹ درصد ایرانی‌ها ترجیح می‌دهند به گلدن سندز (ساحل ماسه‌های طلایی) بروند. تعداد هتل‌ها در این منطقه خیلی بیشتر است و به غیر از ایرانی‌ها، مسافرانی از سایر کشورهای اروپایی و آسیایی به این منطقه‌ی گردشگری در بلغارستان علاقه نشان می‌دهند، ولی در این منطقه یک مشکل اساسی وجود دارد.

این راهنمای رسمی تورهای ایرانگردی و جهانگردی اظهار کرد: این منطقه‌ی گردشگری، هتل‌های زیادی ندارد. هتل‌های خوب و با کیفیت سواحل ماسه‌های طلایی به تعداد انگشتان دست است و باقی هتل‌ها هم سه و چهار ستاره هستند که کیفیت خدمات در آن‌ها خیلی جالب نیست.

وی افزود: با این حال بلغارستان تابستان امسال با تمام ظرفیت خود کار کرد، یعنی بیش از این دیگر گنجایشی برای پذیرش مسافر ندارد. حجم مسافران ایرانی نیز به حدی بود که حتی مجبور شدیم از هتل‌هایی که قبلا استفاده نمی‌کردیم، خدمات بگیریم.

«نعمت‌پور» بلغارستان را در کنار گرجستان، ارمنستان و جمهوری آذربایجان از جمله مقاصد نوظهوری دانست که اگرچه قبلا هم مقصد گردشگران ایرانی بوده‌اند، اما بعد از کودتای ترکیه و اعمال ممنوعیت در آن مسیر، بیشتر شکفته شدند.

او در این‌باره بیشتر توضیح داد: بلغارستان به واسطه‌ی طبیعتی که دارد، از گذشته به عنوان یک مقصد جذاب گردشگری به ایرانی‌ها معرفی شده، پروازهای دو کشور هم به تناسب درخواست مسافران کافی بوده، هرچند ظرفیت این پروازها همیشه کامل تکمیل نبوده است، اما بعد از ماجرای ترکیه، مردم بیشتری از ایران به این مقصد گرایش نشان دادند و اکنون نه تنها تمام صندلی‌ هواپیماهای این مسیر پُر است، بلکه تعداد پروازها در طول هفته هم چند برابر شده است.

این راهنمای تور با استناد به ظرفیت هتل‌های این کشور، گفت: درحال حاضر هفته‌ای حدود ۱۰ پرواز از ایران به مقصد بلغارستان انجام می‌شود، اما با توجه به ظرفیتی که هتل‌های مناطق گردشگری این کشور دارد، بلغارستان گنجایشی بیش از این ندارد. ضمن آن‌که این کشور مقصدی ارزان با ساحلی مناسب برای گردشگران اروپایی و روس نیز به شمار می‌آید و جز ایرانی‌ها، طرفدارانی از آن کشورها هم دارد.

او سپس درباره‌ی آسیب‌های احتمالی که ممکن است متوجه مسافران ایرانی درتورهای این مقصد شود، اظهار کرد: خوشبختانه تا کنون شاهد کلاهبرداری از مسافران در بلغارستان نبودم، شبیه آنچه در ترکیه اتفاق می‌افتاد و توراپراتور ایرانی، مسافر را درحالی‌که هتل و ترانسفر نداشت، در فرودگاه رها می‌کرد. البته امسال در بلغارستان برخی مسافران با جابجایی هتل مواجه شدند که ناشی از یک سری ناهماهنگی‌ها بود. برخی توراپراتورها در ایران بدون هماهنگی با بلغارستان، هتلی را بیش از ظرفیت موجود فروخته بودند که البته ما در مقصد، همه‌ی سعی خود را بکار گرفتیم تا مسافر را راضی نگه داریم و آن‌ها را رها و بلاتکلیف نگذاریم.

این راهنمای تور همچنین با بیان این‌که تا کنون شاهد رفتار تبعیض‌آمیزی با مسافران ایرانی در این کشور نبوده است، گفت: برخورد بد را معمولا خودمان باعث می‌شویم. بسیاری از مشکلات، ناشی از ناآگاهی ما در سفر است. ما اگر در قلب اروپا هم باشیم و رفتار اجتماعی را ندانیم، طبیعتا با برخورد نامناسبی روبه‌رو می‌شویم، برای نمونه بارها دیده شده به مسافران تذکر داده‌اند قلیان را داخل اتاق‌های هتل نبرند، ولی باز شاهد تکرار این رفتار بوده‌ایم.

نعمت‌پور در عین حال معتقد است؛ کیفیت مسافری که به بلغارستان سفر می‌کند به خاطر فرایند صدور ویزا که نزدیک به شینگن است، متفاوت از شرایط کشورهایی چون ترکیه است.

هرچند او اعتقاد دارد؛ بلغارستان به خاطر برخی محدودیت‌هایش بویژه فرآیند سخت صدور ویزا، شرایط آب‌وهوایی، کیفیت هتل‌ها و تعریف نشدن به عنوان مقصد خرید، نمی‌تواند جایگزین مناسبی برای آنتالیا و یا ترکیه باشد، اما با اشاره به وضعیت حال حاضر ترکیه، گفت: گردشگری ترکیه بعد از کودتا قطعا اُفت کرده است، اطلاع دارم برخی از راهنمایان ایرانی که قبلا در آنتالیا کار می‌کردند به دنبال کاهش مسافر، به سمت بازارهای جدیدی چون گرجستان و ارمنستان روی آورده‌اند. هرچند اکنون این مسیر باز شده، اما به گمانم مردم با تردید این مقصد را برای سفری امن انتخاب می‌کنند، چون جان‌شان را بیشتر دوست دارند.

این راهنمای تور سپس درباره آسیب‌هایی که ممکن است بازار بلغارستان مانند ترکیه تحت تاثیر افزایش شمار مسافران، قراردادهای ضیعف بین آژانس‌ها و برخی حرکت‌های سودجویانه، دچار آن شود، اظهار کرد: با توجه به شرایطی که بلغارستان دارد، انتظار نمی‌رود آسیب‌هایی که در آنتالیا یا ترکیه رخ داد، در این مقصد تکرار شود، اما مساله مهم آن است که در قراردادهای آژانس‌های ایرانی و تُرک، بندی به شرایط فورس‌ماژور اختصاص داده نشده بود، چون تصور بر این بود که در آن مقصد همه چیز عالی است، البته در قراردادهای تورهای ترکیه بندهایی با پیش‌بینی شرایط اضطرار و بحران، اختصاص داده شده، اما درباره آنتالیا اصلا چنین وضعیتی پیش‌بینی نمی‌شد، برای همین بیمه‌نامه‌ی مسافر اجباری نبود و وقتی کودتا اتفاق افتاد آژانس‌های ایرانی متوجه‌ی این خلاء شدند و برای اصلاح آن گام برداشتند.

نعمت‌پور تاکید کرد: با توجه به وضعیتی که مقاصد جدید گردشگران ایرانی دارند، مثل ارمنستان و آذربایجان که مناقشات جغرافیایی دارند و یا گرجستان و ارمنستان که با بحران سیاسی و اقتصادی مواجه‌اند و یا حتی بلغارستان، بهتر است سازمان میراث فرهنگی و گردشگری سریع‌تر وارد عمل شود و پیش از تکرار اتفاق ترکیه، قراردادهای تورهای خارجی را اصلاح و محکم‌تر کند و با تهیه‌ی سندی واحد، شرایط را از حالت سلیقه‌ای خارج کند. 



:: برچسب‌ها:  ایرانی‌ها بلغارستان را قُرق کردند ,
:: بازدید از این مطلب : 466
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

 مهم‌ترین نشانه‌های کمبود آب بدن عبارتند از:

        خشکی دهان: خشکی دهان همراه با احساس تشنگی یکی از نخستین علائم هشداردهنده کمبود آب بدن است. البته برای نوشیدن کافی آب نباید منتظر احساس تشنگی شد. اگر به طور مداوم از خشکی دهان رنج می‌برید باید مقدار بیشتری آب بنوشید.

        سردرد: سردرد را نیز باید یکی دیگر از نشانه‌های کاهش آب بدن دانست. در واقع، هوای گرم و خشک و کاهش آب بدن می‌تواند سبب بروز سردرد شود. برای کاهش این ناراحتی می‌توانید یک لیوان بزرگ آب خنک بنوشید.

        تیره شدن رنگ ادرار: در شرایط سلامت عمومی بدن رنگ ادرار روشن و با بوی خیلی کمی همراه است که در صورت کمبود آب بدن تیره‌تر می‌شود. اگر با نوشیدن مایعات کافی این مشکل برطرف نشد حتما لازم است با پزشک مشورت شود.

        یبوست: در صورت عدم مصرف کافی مایعات، یبوست ایجاد می‌شود. نوشیدن آب به تسهیل عملکرد دستگاه گوارش و عمل دفع کمک می‌کند. عدم مصرف کافی آب موجب خشکی روده‌ها و سفت شدن مدفوع می‌شود. در صورت ابتلا به یبوست مزمن حتما مایعات بیشتری بنوشید.

        خستگی: عدم تامین آب مورد نیاز بدن باعث می‌شود احساس خستگی زودتر بروز کند. همچنین ممکن است فرد از خستگی مزمن نیز رنج ببرد. توصیه می‌شود همیشه یک بطری کوچک آب همراه خود داشته باشید تا باطری بدن را مرتب شارژ کنید.

        گرفتگی عضلات: گرفتگی عضلات به انقباضات ماهیچه‌ای غیر ارادی، ناگهانی، موقتی و کم و بیش دردناک اطلاق می‌شود که معمولا خطرناک و جدی نیستند. این حالت ممکن است در شرایط مختلف مانند استراحت و خواب یا انجام فعالیت جسمانی شدید روی دهد که کمبود آب بدن آن را تشدید می‌کند. در صورت گرفتگی‌های مکرر عضلات توصیه می‌شود به اندازه کافی خصوصا قبل و بعد از ورزش و فعالیت‌های جسمانی آب نوشیده شود.

        سرگیجه: سرگیجه حالتی است که با احساس چرخش محیط پیرامون همراه خواهد بود. احساس گرمای بدن همراه با سرگیجه معمولا نشانه‌ای از کمبود آب بدن است. در این شرایط حتما یک لیوان بزرگ آب بنوشید.

        تندخویی و تحریک‌پذیری: مطالعه‌ای که در سال 2009 روی گروهی از زنان و مردان با شرایط جسمانی یکسان صورت گرفت نشان می‌دهد کسانی که در زمان انجام تمرینات ورزشی به اندازه کافی آب نمی‌نوشند خیلی سریع‌تر دچار خستگی، تندخویی، حالات عصبی و افسردگی می‌شوند. درو اقع، کمبود آب بدن معمولا احساس بداخلاقی و تحریک‌پذیری را در پی دارد.

        خشکی پوست: اگر به رغم استفاده منظم از کرم‌های مرطوب کننده باز هم پوستی خشک دارید باید کمبود آب بدن را جدی بگیرید. پوست سالم پوستی است که به اندازه کافی رطوبت داشته باشد. در صورت خشکی پوست حتما آب کافی بنوشید و نیز به متخصص مراجعه نمایید.

        چروک‌های پوستی: قسمتی از پوست مانند پشت دست یا ساعد را با انگشتان کمی فشار دهید. اگر چین خوردگی‌هایی بین انگشتان ظاهر شد نشان دهنده این است که به خاطر کمبود آب بدن حالت کشسانی پوست کم شده است.

 



:: برچسب‌ها: برای این 10 مشکل رایج فقط آب بنوشید تا خوب شوید ,
:: بازدید از این مطلب : 409
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

شاید اغلب شما شنیده باشید که زنان ژاپنی نسبت به سایر مردم جهان عمر طولانی تری دارند. علت این طول عمر زیاد مربوط به رژیم غذایی آنهاست. درحقیقت رژیم غذایی مردم ژاپن برپایه خوردن غذاهای خوشمزه و چشیدن آنها استوار نیست، بلکه بیشتر غذاها با توجه به فوائد و مزایایی که برای سلامتی دارند، مصرف می شوند. برخلاف اینکه بگویند:«من دوست دارم این غذا را بخورم» طرز فکر عاقلانه و تصمیم آگاهانه این مردم چنین است:«خوردن چه چیزی برای من مفید است؟»

اما داشتن عمری طولانی وسوسه ای است که افراد زیادی را به فکر واداشته تا با دانستن اسرار طول عمر ژاپنی ها و الگوبرداری از آن، چندسالی به عمرشان بیفزایند. اگر زندگی بر وفق مرادتان است و مایل نیستید به این زودی ها تمام شود، از همین فردا سعی کنید با توجه به رموز زیر رژیم غذایی سالم تر و درنتیجه عمر طولانی تری داشته باشید.

اینکه ژاپنی ها بخصوص زنان ژاپنی بالای صد سال زندگی می کنند و از همین بابت در جمع 15 کشور اول دنیا هستند و سن امید به زندگی در بین مردمانش بالاست. در عین حال ژاپن در رتبه دوم خودکشی را بین کشورها دارد. نکته اینجاست که خودکشی در کشور ژاپن بیشتر بین زنان این سررزمین اتفاق می افتد.

با این حال باید بدانید به جز آن عده از زنان ژاپنی که با خودکشی خودشان را از بین می برند. طول عمر آنها به شکل قابل توجهی بالاست. علاوه بر این ژاپنی ها بخصوص زنان ژاپنی چاق نمی شوند. قریب به اتفاق آنها روی وزن ایده آل هستند. و شاید همین سلامت فیزیکی باعث می شود که طول عمر آنها هم بیشتر و بیشتر شود. برای سردرآوردن از چم و خم زندگی ژاپنی این مطلب را تا انتها دنبال کنید؛

اسرار سلامت زنان ژاپنی فاش می شود

قوانین ژاپنی را دست کم نگیرید. آنهایی که در کشوری قانونمند زندگی می کنند. آنقدر قانونمند که وکلایشان به مرز فقر رسیده اند چون خبری از خبط و خطا و به تبع آن دفاع نیست. همین شدت را به برنامه سبک زندگی شان تعمیم بدهید. شاید حتی کمی جدی تر. به هر حال اینجا پای سلامتی در میان است.

رژیم زنان ژاپنی شامل میوه، سبزیجات، برنج، سویا و ماهی

بیشتر از اینکه غذای رستورانی بخورند ، غذاهای خانگی و البته ستنی را ترجیح می دهند. اگر می خواهید درباره غذای سنتی ژاپنی بدانید باید به شما بگوییم این غذا شامل سوپ میسو (سوپی که اساس آن از ساقه سبزیجات تهیه می شود) ماهی گریل شده ، سبزیجات پخته شده ، برنج دم کشیده است. فراموش نکنید که ژاپنی ها بعد از هر وعده غذا یک فنجان چای سبز میخورند. میوه هم همواره در کشور ژاپن به عنوان دسر سرو می شود.

نکته سلامت زنان ژاپنی :وقتی «کاه دون» از آن خود شماست!

یکی از مهمترین نکته های سلامت غذایی مردم در ژاپن ، مقدار وعده های غذایی آنهاست. ژاپنی ها غذاهایی خوشمزه اما در مقدار کم را برای هر وعده غذایی خود سرو می کنند. بر اساس آنچه که ژاپنی ها به آن معتقد هستند ، هر انسانی باید حین غذا خوردن از خوراک خود نهایت لذت را ببرد و این ممکن نیست مگر با آهسته خوردن.

آنچه که در قاموس سفره های غذایی ژاپنی مرسوم است ، شکل ارائه غذاهاست. به این معنی که شما باید به لحاظ بصری هم از غذا سیر شوید. سایر مواردی هم که به ژاپنی ها کمک می کند تا از غذای خود بیشتر لذت ببرند و البته آهسته تر میل کنند به این ترتیب است:

*آنها هیچوقت بشقابشان را کامل پر نمی کنند

*هر غذا در ظرف جداگانه ای سرو می شود

*غذاها به شکل زیبایی در بشقاب چیده و دیزاین می شوند

*وقتی 80 درصد احساس سیری می کنند از خوردن دست می کشند

آشپزی سبک زنان ژاپنی

ژاپنی ها معمولا غذاهایشان را به یکی از این چند طریق پخت سبک ، طبخ می کنند. بخارپز می کنند ، تفت می دهند ، نیم جوش می پزند و یا اینکه غذایشان را گریل می کنند.

باید این نکته را هم بدانید که ژاپنی ها ، هرگز غذایشان را با حرارت زیاد نمی پزند بلکه از شعله های ملایم استفاده می کنند. ژاپنی ها حتی الامکان از سس ، بخصوص سس سفید روی غذاهایشان استفاده نمی کنند و خب در عین حال سراغ غذاهای تازه می روند، مثلا ماهی هایی که همان روز صید شده اند یا سبزیجاتی که همان روز به بازار آمده اند.

سیستم زنان ژاپنی؛ برنج به جای نان

ژاپنی ها به جای نان در هر وعده غذایی خود از برنج استفاده می کنند. این را بدانید که ژاپنی ها به ندرت آرد گندم تصفیه شده را در برنامه غذایی خود وارد می کنند.

البته اگر بنا باشد یک ژاپنی پیشنهاد غذایی جدیدی مقابل شما بگذارد به شما خواهد گفت: می توانید سراغ نوع سالم تری برنج هم بروید. برنج قهوه ای همان نوع سالم تر است.

** صبحانه ای با طعم میسو

صبحانه در ژاپن یک وعده غذایی بسیار مهم است که به صورت متفاوتی سرو می شود. این تفاوت به سرو میسو سوپ در وعده صبحانه ژاپنی برمی گردد. از آنجاییکه میسو سوپ شامل پروبیوتیک است؛ ژاپنی ها ترجیح می دهند در وعده صبحگاهی خود و همراه صبحانه آن را میل کنند. سوپ میسو از سبزیجات و غذاهای دریایی تهیه می شود.

** دسر

دسر در ژاپن یک پس غذای مرسوم نیست و اگر سرو شود بدون شک در مقدار بسیار کم خورده خواهد شد. در عین حال ژاپنی ها ترجیح می دهند ، پس از صرف غذا و خوردن چای سبز سراغ انواع میوه ها بروند.

باور زنان ژاپنی در برابر غذا و رژیم

ژاپنی ها ، بخصوص زنان ژاپنی مانند بقیه خانم ها در سراسر دنیا درگیری فکری مقوله ای با عنوان رژیم غذایی را ندارند. آنها از کودکی یاد می گیرند و البته این موضوع برایشان شرطی می شود که از انواع مواد غذایی لذت ببرند. اما در عین حال نباید این نکته را هم فراموش کنید که ژاپنی ها هر روز زندگی شان یک روز فعال و پرکار است.

به عنوان مثال آنها هر جایی می خواهند بروند ، پیاده روی را دراولویت می گذارند. همین موضوع آنها را لاغر و خوش اندام نگه می دارد. فراموش نکنید که قند برنج و نشاسته موجود در آن از ضروریات سلامت بدن است البته به شرط اینکه در مقدار مناسب مصرف شود و در عین حال با ورزش و پیاده روی قند اضافی سوخته شود.

مهمترین غذاهای زنان ژاپنی

ماهی:می دانید چرا مردم در ژاپن جوان می مانند ؟ چرا چاق نمی شوند واینکه چرا دیر میمیرند؟ آنها حسابی از ماهی ها تغذیه میکنند.حتما می دانید که ماهی ها منابع غنی امگا3 هستند. اسید چرب غیر اشباع موجود در ماهی که فواید بسیاری را در خود نهفته دارد. جالب است بدانید که ژاپنی ها 10 درصد ماهی های جهان را مصرف می کنند.

سبزیجات دریایی و البته زمینی:مردم در ژاپن در مقادیر بسیار زیادی سبزیجات استفاده می کنند. بدون اغراق آنها در همه وعده های غذایی خود سبزیجات را دارند و شاید به همین دلیل است که دوز ویتامین ، مینرال و آنتی اکسیدان بدن آنها به شکل عجیب و غریبی بالاست.

برنج خوری به سبک ژاپنی:ژاپنی ها حسابی برنج خور هستند البته نه از نوع چلوهای چرب و چیل بلکه سراغ سالم ترین نوع آن یعنی برنج قهوه ای می روند. هم کلسترول خونشان را کنترل می کند هم درصد چربی های ترنس و اشباع را در بدنشان کاهش می دهد.

سویا بازهای قهار:هر ژاپنی روزانه به طور متوسط 50 گرم سویا مصرف می کند. آیا می دانستید سویا از خوراکی های ضد سرطان است؟

چای سبز: چای جاودانی یک رسم متداول ژاپنی همه مردم این کشور را به نوشیدن یک فنان چای سبز بعد از هر وعده غذا عادت داده است. چای سبز ، همان خوراکی است که قلب آنها را در برابر انواع بیماری مصون نگه می دارد. چای سبز یکی دیگر از منابع غنی آنتی اکسیدان است.

زنان ژاپنی زنده می مانند چون:

یک الگو غذایی صحیح ، یک زندگی فعال و صد البته گرایش شدید در سنین میانسالی به ورزش هایی مانند تایچی که در حفظ تعادل بدن نقش بسزایی ایفا می کند و استرس را کاهش می دهد ، ژاپنی ها را در صدر کشورهایی قرار داده است که چاقی در آن به کمترین میزان ممکن وجود دارد و خب به تبع همین مسائل سن امید به زندگی را در این کشور بالا برده است.همه چیز به همین سادگی است.

 



:: برچسب‌ها: رموز طول عمر و چاق نشدن زنان ژاپنی در چیست ,
:: بازدید از این مطلب : 412
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

اگر اغلب احساس گرسنگی می کنید و این شرایط اشتیاق و وسوسه مصرف هرچه بیشتر مواد غذایی را در شما ایجاد می کند شاید بهره‌ مندی از سوخت و سازی فوق العاده در بدن دلیل آن نباشد.

اگر دائم گرسنه هستید؛ بخوانید

به گزارش گروه سلامت عصر ایران به نقل از "ایت لایو"، برخی دلایل مشخص می توانند به طور طبیعی احساس گرسنگی را در انسان ایجاد کنند که از آن جمله می توان به بارداری و یا یک سبک زندگی فعال و پر جنب و جوش اشاره کرد، اما تجربه احساس گرسنگی پس از خوردن یک وعده غذایی خوب و کامل حالتی عادی نیست. در ادامه با برخی از دلایل شکل گیری این شرایط بیشتر آشنا می شویم.

کم شدن آب بدن

هنگامی که تشنه هستید، بدن شما می تواند احساس گرسنگی را تقلید کند و در نتیجه تشخیص این که بدن به یک لیوان آب نیاز دارد یا یک میان وعده شاید دشوار باشد. اگر مدت زمان زیادی از غذا خوردن شما نمی گذرد و احساس گرسنگی می کنید، یک لیوان آب بنوشید و 20 دقیقه منتظر بمانید تا ببینید آیا احساس گرسنگی شما فروکش می کند یا خیر.

کمبود خواب

هنگامی که خسته هستید، شما به طور طبیعی طالب مصرف مواد غذایی بیشتر هستید زیرا بدن قصد دارد کمبود انرژی خود را از این طریق جبران کند. افزون بر این، کمبود خواب سطوح انتشار هورمونی به نام گرلین را افزایش می دهد که موجب تحریک اشتها می شود. برای حصول اطمینان از این که غذا خوردن بیش از اندازه شما ناشی از کمبود خواب است، شش تا هشت ساعت خواب شبانه را در برنامه خود قرار دهید.

مواد غذایی فرآوری شده

مواد غذایی فرآوری شده مانند نان سفید و تنقلات مضر موجب افزایش سطوح انسولین در بدن انسان می شوند که به معنای هجوم شدید و فوری انرژی است، اما این احساس خیلی زود از بین می رود و بدن به قند بیشتری برای افزایش دوباره انرژی نیاز دارد. برای جلوگیری از بروز چنین شرایطی، مصرف کربوهیدارت های تصفیه شده و قند را کاهش دهید.

استرس

استرس می تواند زمینه ساز شکل گیری چیزهای عجیب و غریبی در بدن انسان شود که از آن جمله می توان به غذا خوردن احساسی اشاره کرد. برای جلوگیری از بروز این شرایط، مدت زمانی را به گوش دادن به برخی از آهنگ های مورد علاقه خود اختصاص دهید و یا پانزده تا سی دقیقه به انجام تمرینات یوگا بپردازید تا سطح استرس در بدن شما کاهش یابد.

اگر دائم گرسنه هستید؛ بخوانید

مصرف ناکافی پروتئین و فیبر

مواد غذایی مانند گوشت مرغ، ماست یونانی، نخود و تخم مرغ منابع فوق العاده ای برای دریافت پروتئین های سالم هستند و با مصرف آنها احساس سیری مدت زمان بیشتری دوام می آورد. مواد غذایی حاوی فیبر بالا مانند جو، ذرت و عدس نیز می توانند شرایطی مشابه را ایجاد کنند. اگر به رغم غذا خوردن همچنان احساس گرسنگی می کنید شاید استفاده از این قبیل مواد غذایی را در رژیم غذایی خود نادیده گرفته اید.

مصرف ناکافی چربی

هنگامی که بحث احساس سیری مطرح می شود، چربی، به ویژه چربی های غیر اشباع، یکی از مواد مغذی ضروری برای بدن محسوب می شود. چربی های غیر اشباع در آجیل، آووکادو و برخی ماهی ها یافت می شوند و در نتیجه حصول اطمینان از مصرف این مواد در رژیم غذایی می تواند احساس گرسنگی غیر معمول شما را از بین ببرد.

حذف برخی وعده های غذایی

هنگامی که در تلاش هستید تا از خوردن بیش از اندازه مواد غذایی پرهیز کنید، یک گزینه ساده حذف یکی از وعده های غذایی روزانه است. با این وجود، این اقدام می تواند تمایل شما برای مصرف هر چه بیشتر مواد غذایی در وعده غذایی بعدی را افزایش دهد. برای جلوگیری از بروز این شرایط، خوردن سه وعده غذایی در طول روز را در برنامه خود قرار داده و بیش از چهار یا پنج ساعت را بدون آن که چیزی بخورید، سپری نکنید. همواره یک میان وعده سالم به همراه داشته باشید.

سریع غذا خوردن

اگر غذا را به سرعت بخورید، نه تنها دستگاه گوارش خود را با مشکل مواجه ساخته و دچار سوء هاضمه می شوید، بلکه با احساس سیری نیز دچار مشکل می شوید زیرا مغز شما از مدت زمان کافی برای ثبت غذایی که می خورید، برخوردار نیست. برای توقف احساس گرسنگی به رغم مصرف زیاد مواد غذایی، زمان بیشتری را برای خوردن وعده های غذایی خود اختصاص داده و از سریع غذا خوردن پرهیز کنید.

 



:: برچسب‌ها: اگر دائم گرسنه هستید؛ بخوانید ,
:: بازدید از این مطلب : 473
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()
نوشته شده توسط : حسن محمد زاده

باید بدانید که زندگی مشترک همیشه روی پاشنه آرامش نمی چرخد و به هرحال گاهی اوقات جروبحث نیز به صورت چاشنی وارد زندگی می شود اما مسئله این است که اگر زن و مرد، مدیریتی روی هیجانات و احساسات خود نداشته باشند این چاشنی به یک معضل بزرگ تبدیل می شود.دلیل اصلی و عمده اختلافات و جروبحث های زناشویی را باید در اختلافات فرهنگی دانست و اینکه تعریف ارزش ها از دید هر کدام از زن و شوهرها متفاوت است.

عوامل دعوا با همسر

مطمئنا هیچ کس از دعوا با شریک زندگی اش لذت نمی برد. در زندگی مشترک، موضوعات زیادی وجود دارد که موجب اختلاف نظر میان زوجین می شود اما برخی از آنها واقعا ارزش دعوا و نزاع را ندارد. اگر شما هم سر موضوعاتی که در اینجا به آنها اشاره کرده ایم، با همسرتان بگومگوی مدام دارید، همین حالا شیوه رفتارتان را تغییر دهید.

از او کاری خواسته اید اما هنوز انجام نشده است

حتما برای شما هم بارها پیش آمده که از همسرتان بخواهید تا کاری را انجام دهد اما پس از گذشت مدتی ببینید که او هنوز هیچ اقدامی نکرده است؟ به عنوان مثال از او خواسته اید که سطل زباله را بیرون بگذارد یا سر ساعت 9 کانال تلویزیون را تغییر دهد چون که شما می خواهید برنامه مورد علاقه تان را ببینید، اما او به هیچ کدام عمل نکرده است. مهم نیست. همه ما گاهی فراموش کار می شویم.

مطمئنا برعکس این قضیه نیز اتفاق افتاده است و شما نیز بارها آنچه همسرتان به شما گوشزد کرده بود را از یاد برده اید. ذهن ما کامل نیستید، همیشه نقص هایی دارد اما اینها دلیل خوبی برای شروع یک جنگ در میدان زندگی نمی باشد. بهتر است قبل از این که خواسته یک نفر تبدیل به نزاع شود، با تکرار و البته زبان خوش آن را ختم به خیر کنید.

خانواده و دوستان همسرتان رفتاری غیرمنطقی از خود نشان داده اند

این که یکی از اعضای خانواده یا دوستان همسرتان حرفی زده یا رفتاری از خود نشان داده که مورد پسند شما نبوده است، ربطی به همسرتان ندارد. مقصر شخص دیگری است. پس شما نباید او را به دلیل رفتار دیگری سرزنش کنید.

تنها زمانی که دلیلی قانع کنندهایپشت آن داشته باشید، حق بگومگو دارید. در غیر این صورت، لحظات شیرین خود را به خاطر فرد دیگری، که ممکن است روح اش هم از این قضیه بی خبر باشد، تلخ نکنید.

خواسته های همسرتان متفاوت از انتظارات شماست

شاید فکر کنید که در تمام مسائل باید با همسرتان تفاهم داشته باشید اما واقعیت این است که تضادها گاهی روابط را جذاب تر می کنند. شاید شما دوست داشته باشید در خانه بمانید و کتابی بخوانید یا برنامه مورد علاقه تان را تماشا کنید اما همسرتان از خانه بیرون رفتن را می پسندد، در این صورت به جای دعوا کردن، انعطاف پذیری بیشتری از خود نشان دهید و با یکدیگر سازش کنید.

 خدا را چه دیدید؟ شاید با تجربه چیزهای جدید، به آنها علاقمند خواهید شد. شما قادر نیستید شخصیت طرف مقابل تان را تغییر دهید، اما می توانید با گفتگو با هم به نظری مشترک برسید.

همسرتان از آمدن به مکانی خاص با شما، امتناع می کند

این آخر جهان نیست. اگر او نمی خواهد که با شما به میهمانی جشن تولد همکارتان بیاید، خب نمی خواهد، به همین سادگی. ممکن است هیچ دلیل منطقی نیز پشت آن پنهان نباشد، پس با اصرار کردن، نه تنها حال خودتان، بلکه حال او را نیز دگوگون می کنید.

به این فکر کنید که ممکن است این شرایط برای شما هم پیش آید. آیا دوست دارید کسی شما را مجبور به رفتن به جایی کند؟پس بهتر است جر و بحث سر این موضوع را فراموش کنید.

تفریحات او متفاوت از شماست

مهم نیست چند ساعت، چند روز یا حتی ماهها و سالها با همسرتان در مورد این که او به فوتبال یا بازی های یارانه ای علاقه دارد، بحث کنید، شما هیچ وقت نخواهید فهمید که چرا آقایان عاشق فوتبال اند یا این که چرا خانم ها از تماشای سریالهای تلویزیونی لذت می برند. پس بهتر است بدون هیچ جنجالی، آنچه طرف مقابل تان را شاد و سرگرم می کند، قبول کنید.

اتفاقاتی که در گذشته زندگی او رخ داده است

شما حق این که همسرتان را به خاطر گذشته اش، قبل از این که شما به زندگی او وارد شوید، سرزنش کنید. شما او را همین طور که بوده، با همان گذشته، قبول کرده اید. به بیان دیگر، اگر گذشته شما نبود، اگر برخی چیزها را تجربه نمی کردید، حال اینجا که باید، در کنار هم نبوده اید.

 



:: برچسب‌ها: در چه مواردی نباید با همسر دعوا کرد ,
:: بازدید از این مطلب : 413
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 13 شهريور 1395 | نظرات ()